Jachete de protectie

Sunt vegetariana de 2 ani. Nici nu stiu cand au trecut. Am luat aceasta decizie, in primul rand din dragoste pentru necuvantatoare. Tot asa cum primul om a renuntat la canibalism. Din dragoste pentru oameni. Mi se reproseaza de multe ori ca nu stiu ce este bun. Mi se reproseaza adeseori ca nu am habar cat de delicoasa este o pasare crescuta in curte arsa pe jaraticul incins de o mana criminala. Poate sunt prea aspra. Candva eram si eu la fel. Bine, nu am ucis cu mana mea, dar am ucis indirect sute, poate chiar mii de pasari, porci si vaci. Ba chiar si un iepuras nevinovat a ajuns sa scartaie printre maselele mele. Macar sa vad cum este.

Afara ploua, bine ca mi-am cumparat saptamana trecuta o jacheta de protectie de la Ted.ro, fara sa ii fac reclama :), si acum sa incep sa va spun una alta, despre mine.

Tot asa in urma cu mii de ani, probabil ca, in triburi se discuta despre cat de gustos este bratul unui om sau, ce bine ar suna ca la cina sa aiba creier pane – ei, vorba vine.
Dar tot asa cum acei oameni primitivi au decis sa evolueze, la fel am decis si eu.
Este greu sa fii vegetarian intr-o lume de carnivori. A trebuit sa trec peste prejudecatile oamenilor – omul este carnivor (ei bine Dumnezeu l-a facut vegetarian), o sa ti se faca rau, nu ai aport de proteine si de nu stiu ce vitamine – iar eu ma simt mai bine decat in anii in care am mancat carne. Uneori am fost banuita ca am aderat la diverse secte, ca m-am apucat de yoga – ceva gen Bivolaru. De cele mai multe ori mint ca am renuntat la carne pentru sanatate. Adevarul este ca numai din dragoste pentru necuvantatoare am facut-o. E greu sa recunosti asta in fata unor oameni care ucid cu placere si apoi se inchina prin biserici, se impartasesc si se roaga la icoane facatoare de minuni.
Nu ma ridic in slavi si nici nu ma cred superioara, ba dimpotriva. Dar am ales sa evoluez cu pasi marunti, luptand cu rautatea oamenilor si ignorand prostia lor.
Daca nu iubesti necuvantatoarele, nu iubesti nici oamenii. Cel mai greu este sa iubesti oamenii pentru ca sunt inca multi canibali pe aceasta lume – acei canibali care sfasie sufletul oamenilor si se delecteaza, la ceas de seara, cu cate o bucatica din el.